Není nad brambory



Klasický bramborový salát s majonézou mi nikdy k srdci nepřirostl, zato brambory ve své nejprostší podobě ano. A když jsem před lety ve Francii ochutnala brambory vařené na loupačku ochucené jen proslulou vinaigrette (olivový olej, voda, hořčice, bílý vinný ocet, sůl a pepř), přišla jsem na chuť zcela novému pojetí brambor.
Když jim člověk dá prostor a nechá je vyniknout, pouze podpoří jejich zemitou chuť, odhalí brambory nečekanou tvář. Chtějí jen dopomoci náznakem kyselkavosti a ostrosti, které výborně vyladí staromódní, škrobovitý charakter dužiny.

Vlažný salát z nových brambor

500 g nových, drobnějších brambor, omytých kartáčkem
200 g zelených fazolek
2 jarní cibulky, nasekané nadrobno
2 lžičky hrubozrnné hořčice
2 lžíce olivového oleje
1 lžíce nasekané pažitky
1 lžíce citronové šťávy
sůl a pepř podle chuti

Brambory uvařte doměkka (asi 18 minut), slijte a nechte vychladnout. Fazolky očistěte, rozkrojte napůl a nechte blanšírovat v horké vodě po dobu 8 minut, tak aby zůstaly al dente. Ve velké míse promíchejte rozpůlené brambory s fazolkami a jarní cibulkou. Připravte si zálivku tím, že vyšleháte olivový olej s hořčicí, citronovou šťávou, pažitkou, solí a pepřem. Vzniklou emulzí zastříkněte salát a podávejte.

Komentáře

  1. Brambory mám moc ráda. A mnohem více, než jako příloha, mi chutnají jako samostatné jídlo. Miluju zapečené brambory se sýrem a když zbydou třeba od řízků, zblajznu je jen tak samotné. Tyhle vypadají náramně chutně :)

    OdpovědětVymazat
  2. tak jednoduché a člověka to nenapadne,SUPER!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Teď koukám že jsem si "kdysivá"(minulý rok)koupila vaší knížku a za noc přečetla:-))nebude pokračování?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší věci jsou stejně ty nejjednodušší. Hodně mi chutná i kombinace vařených brambor a pečené řepy http://cuocadolce.blogspot.cz/2014/01/vasne-uplynuleho-roku.html. Jani, knížku píšu, ale nebude se jednat přímo o pokračování, recepty a Itálie ale zůstanou hlavní tématem.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky